Lottery and Sprint

2023. 09. 17

Lottery and Sprint: Generate a Board Game with Design Sprint Method on AutoGPT

このプロジェクトでは、Lottery and Sprintという、直感的な人間によるデザインとAutoGPT(GPT-4)システムによる構造化されたデザインスプリントフレームワークを組み合わせたボードゲーム開発手法を紹介します。AI駆動のプロセスと人間の創造性を組み合わせた協調作業によって、ゲームデザインにおける創造プロセスのエクスペリエンス向上を目指しています。実際にフレームワークを用いて作成し、さらに作成したゲームを遊ぶことで、ゲームの遊びやすさや楽しさを調査するための被験者実験も行われ、AutoGPTのようなシステムを使ったボードゲームデザインにおける利点と課題が明らかになりました。特定の制約を克服し、AI駆動による人間の創造性を拡張したゲーム制作エクスペリエンスを向上させるための今後の研究方向が提案されています。AutoGPTシステムはオープンソースで利用可能です。

In this project, we introduce “Lottery and Sprint”, a board game creation methodology that cooperates human design intuition with the structured Design Sprint framework executed by the AutoGPT system. By aligning AI-driven processes with human creativity, we aim to facilitate a collaborative game design experience. A user study is conducted to investigate the playability and enjoyment of the generated games, revealing both successes and challenges in employing systems like AutoGPT for board game design. Insights and future research directions are proposed to overcome identified limitations and enhance computational-driven game creation. The AutoGPT system is available as open source.

Publicationhttps://doi.org/10.1145/3573382.3623706
Pre-printhttps://arxiv.org/abs/2307.00348
GitHub: https://github.com/DigitalNatureGroup/Lottery-and-Sprint

Maya Torii*, Takahito Murakami*, Yoichi Ochiai

* Equal Contribution (共同第一著者)

Maya Grace Torii, Takahito Murakami, and Yoichi Ochiai. 2023. Lottery and Sprint: Generate a Board Game with Design Sprint Method on AutoGPT. In Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion ’23). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 259–265. https://doi.org/10.1145/3573382.3623706